Monday, April 16, 2007

IRANILAISTEN YSTÄVIEN KOTONA

.

Khandedar bud. Oli hauskaa.

Eilen oli niin hauska vierailu että nuorin osallistuja nukahti puoleksi tunniksi persialaiselle matolle, vaikka ei olisi millään halunnut. Tiedämme tunteen.

Iranilainen emäntämme oli valmistanut monenlaista. Kuvassa riisinuudelia, RESHTE POLO. Siinä oli perunanviipaleita kuin keikauskakussa. Täytyy yrittää itsekin valmistaa, tai delegoida perheen mieskokki valmistamaan sitä.




Olikohan tässäkin ruuassa riisinuudelia riisin joukossa? Luulen niin. Iranilaisilla ystävillämme on hauska tapa tarjoilla riisi kekona. Persialaisissa ruuissa on usein rusinoita. Ne sopivat riisin kanssa yhteen.




Lisää kuvia myöhemmin...
.

2 comments:

  1. Näyttää jopa minusta (olen supernirso ja erittäin ennakkoluuloinen kaikelle vähänkin eksoottiselle) hyvältä! Täällä on ollut mukava kun on ollut erilaisia international dinnereitä, joihin jokainen on vähän kokannut jotain omasta maastaan. Itse tosin olen aina kuokkinut enkä vienyt mitään omaa :/ Paitsi kerran korvapuusteja :) Mutta kutsut on tulleet niin lyhyellä varoitusajalla. Olen ollyt hyvin ylpeä itsestäni kun olen maistellut sitä sun tätä.

    ReplyDelete
  2. Tervehdys A-R :)

    Kansainväliset nyyttärit kuulostavat hauskoila. Meilläkin on joskus kavereitten kanssa sentapaisia.

    Olen pitänyt iranilaisesta ruuasta, koska se on aika kevyttä eikä voimakkaasti maustettua. Heillä on hyvänmakuista teetäkin.

    ReplyDelete

Kiitos ihanista kommenteistanne. 🖤 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pyrin vastaamaan kaikkiin ja käymään vastavierailuilla. Iltaisin en ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.