Wednesday, May 30, 2007

HAUSKANPITOA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ

.

Jos minä nyt sanon että palasin hammaslääkäristä missä oli hulvattoman hauskaa ja muutenkin mukavaa, oletatteko että vitsailen, tai harjoittelen sarkasmia taitolajina?

Olen ihan tosissani. Aamuopetuksen hoidettuani lähdin kävellä käpyttelemään sivistystä eli Malmia kohti, Ricky Martinin espanjankielinen cd VUELVE ipodista aivoihini kaikuen, ja sieltä kulkuani rytmittäen.

HAMMASKULMAN viihtyisissä odotustiloissa soi italiankielinen musiikki, Eros Ramazzotti. Olen aina etuajassa ja saan nauttia musiikista ja lehdistä koko rahan edestä. Hammaslääkärin 15 minuutin myöhästyksen ansiosta ehdin lukea yhdestä SUOMEN KUVALEHDESTÄ mitä kiintoisimman artikkelin OSAMA BIN LADENISTA ja toisesta jutun IRAKIN SODAN JÄLKIPUINNISTA.

Vuositarkastus sujui nopeasti ja ammattitaitoisesti. Mahdollisesti pientä hidastusta niissä kohdissa kun nauroimme omille puujalkavitseillemme. Sekä hammaslääkärini Päivi että hänen apurinsa Tuulikki kuuluvat tämän maailman positiiviseen porukkaan. Sivustakatsoja näkee heti että vanhat sanonnat "Ahkeruus on ilomme" ja Ain laulain työtäs tee" toteutuvat. Tuulikilla sattui kuulemma juuri olemaan sananlaskupäivä. Vanhoja viisauksia putkahteli ilmoille spontaanisti, mitä hän päälle itsekin ihmetteli.

Mainostan tässä välissä Päivin suostumuksella: HAMMASKULMA, Malmin raitti 4 B, katutaso, PÄIVI METSOLA on minun hammaslääkärini nimi. Siellä on pari muutakin. Samoissa tiloissa myös hammashygienistini Auli.

Tulin tänään ajatelleeksi että olen tainnut käydä hammaskulmassa purimiani tarkistuttamassa ja huollattamassa jo kymmenisen vuotta. Otin asian puheeksi ja kävi ilmi että vastaanotto on sijainnut siinä lähes 10 vuotta. Minulla on kunnia kuulua kauimmin käyneisiin vakioasiakkaisiin. Ilmeisen hyvä hammaslääkäri koska joudun käymään yhä harvemmin. Mutta silloin kun käyn, otan hommasta ilon irti!
.

5 comments:

  1. Polgara4:51 am

    HEH, heti matkitaan mua kun mä mainostin Alamalmintorin komeita poikia tiistain blogissa! =D Jyrikin - niiiiiiiiiiiiiin shöpö, blondi luonnonkiharat hiukset, pienikätinen (aina lussaa hampilekurille) ja mukava... tartteekin varata aika tarkistukseen. Juu, äkkiä! Luvallista maksettua miesseuraa *hekottelee*!

    ReplyDelete
  2. Polgara

    Tässä taisi paremminkin toteutua "Great minds think alike" - periaate, koska en ole vielä ehtinyt lukea mainostasi :)

    Enpä ole tullut tuota pienikätisyyttä ajatelleeksi. Sen sijaan toivoisin hammaslääkärissä käydessäni että minulla olisi isompi suu :D

    ReplyDelete
  3. Kiitti vaan muistutuksesta. Täytynee taas varata aika tarkastukseen. Tuntuu vaan, että justhan minä kävin.
    Sitä olen joskus ihmetellyt, että miksi hammaslääkärit tekee kysymyksiä potilaalleen silloin kun suu on täynnä tavaraa ja sormia. En minä ainakaan saa sanotuksi mitään järkevää. Kummallista örinää ja kurnahtelua vain vaikka ajatus ja vastaus olisikin kysymykseen antaa.

    ReplyDelete
  4. Kaliseeko Kalen hampaat kun ajattelee hammaslääkäriin menoa vai onko rutiininomaista? Heh heh.

    Tuon saman ihmettelyn olen kuullut muiltakin kuin suomalaisilta. Ehkä se on joku yleismaailmallinen ilmiö että on hammaslääkäreitä jotka esittävät kysymyksiä silloin kun potilas ei saa vastatuksi. Minun nykyinen hammaslääkärini ei tee sitä, mutta aikaisemmilta ajoilta muistan vastaavaa.

    Tykkään kun tämä nykyiseni kertoilee mitä hän tekee ja aikoo tehdä, ja juttelee oikein mukavalla tyylillä kaiken aikaa apulaiselleen ja minulle. Eilen oli erityisen kiva kuulla sanat: "Näyttää hyvältä, näyttää oikein hyvältä" :)

    Kale, ajattelitkö laittaa blogiin kuvan hammaslääkärikäynnistäsi? Me bloggarit alamme olla ihan mahdottomia kun kaikki pitää dokumentoida :D

    ReplyDelete
  5. No enhän minä kuvia voi ottaa, kun pitää puristaa molemmin käsin rystyset valkoisina tuolin kahvoja. :=))
    Tosin nyt mullakin on mukava hammaslääkäri, jonka luona käyn.

    ReplyDelete

Kiitos ihanista kommenteistanne. 🖤 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pyrin vastaamaan kaikkiin ja käymään vastavierailuilla. Iltaisin en ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.