Translate

sunnuntaina, toukokuuta 14, 2006

SHALL I CLEAN THE WINDOWS / PESTÄKÖ IKKUNAT

.


I post in English on Sundays. / Postaan sunnuntaisin englanniksi.
This is a biligual post. / Tämä on kaksikielinen postaus.

Shall I clean the windows or not? If they’re bright and clear, then the reflexion of the trees and the sky makes birds try and fly into them. Bo-doing! Not a pretty sight.

Sehän on nähty. Jos pesen ikkunat kirkkaiksi ja puut ja taivas heijastuvat niistä, linnut lentää mäjähtävät päin lasia. Plötz.

So I won’t clean them. The same old excuse year after year after year.

Käytetään samaa tekosyytä tänäkin vuonna. Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri. Paitsi kaksi insinööriä.

That reminds me of a story. A true story.
Tulee yksi juttu mieleen elävästä elämästä.

A friend, Leslie, told me that a pheasant flew in through his living room window. Ystäväni Leslie kertoi englanniksi että fasaani lensi ... niin ja tässä kohdassa en voi englannin kielen perusteella tietää oliko ikkuna kiinni vai auki, koska through the window voi merkita “ikkunasta” tai “ikkunan läpi”.

Not very pleasant about the pheasant, nor for the pheasant, especially if there was a pot waiting for it.

I didn’t know if the window was open or closed at the time. I had to ask. If only I could remember his answer.

En kuolemaksenikaan muista oliko ikkuna auki vai kiinni. I can’t for the life of me remember what Leslie told me... Hmmm, “for the life of me” is “for the death of me” in Finnish.

“Interesting” said Superman and flew in through the door. Only missed it by that much and flew in through the wall.
.

6 kommenttia:

  1. minulla oli kerran saint paulia, joka kukki 2 vuotta yhtämittaisesti. hullu kukka! ja minulle paljon iloa : )

    tarjoa jolle kulle pieni keikka, ja pesetä ikkunat, sinä saat kirkasta ja toinen palkan.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi2:57 ip.

    This particular story has a twist to it. The outer window was closed and the pheasant shattered one of three panes of glass, the inner window was open and its single large pane was not broken. With luck, the pheasant didn't feel any pain at all.

    Greetings, Leslie.

    VastaaPoista
  3. Jees jees miss foxy mutta pointtini oli että kun ikkunat ovat kirkkaat linnut lentävät päin jotta mäjähtää.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi3:22 ip.

    Boy a post in two language with side comments. Where do you find the energy?

    VastaaPoista
  5. Anonyymi8:12 ip.

    Hmm I love the idea behind this website, very unique.
    »

    VastaaPoista
  6. Anonyymi8:12 ip.

    Nice colors. Keep up the good work. thnx!
    »

    VastaaPoista

Kiitos ihanista kommenteistanne. ❤️🖤 ♥ ♥ ♥

Blogissa on moderointi.
Julkaisen kommentit heti kun olen lukenut ne, mutta iltaisin en ole netissä.
Poistun noin kello 16 ja palaan aamulla.

🌺 🌸 💕 🌿 🍎 🍏
❤️ 💜 🩷 💚 🧡 🤎 💛 🩶 🩵 💙
🙂 😀 😎 🤔 😊