tiistaina, helmikuuta 27, 2007

OPPIA JOKA PÄIVÄ

.

Enkku ei oo kenkkuu, eikä kielten opettaminen. Olen oppinut tänään muun muassa mitä yritysten markkinointi pitää sisällään. The four P's; PRODUCT, PRICE, PROMOTION, PLACE. That's a MARKETING MIX.

Autojen markkinoinnin yhteydessä vastaan tuli kaaroja tai niiden maailmaa kuvaavia sanoja. Sanojen tuomat mielikuvat ovat osa yrityksen imagoa.

RELIABLE luotettava
FUNCTIONAL toiminnallinen
SAFE turvallinen

GLAMOROUS hohdokas
DANGEROUS vaarallinen

HIGH QUALITY korkea laatu
LUXURY ylellisyys
PRESTIGE arvovalta
HIGH STATUS korkea status

Jos pyritään luomaan nuori imago, voi kai olla ihan mahdollista markkinoida jotain autoa "vaarallisena", vaikka äkkiä ajatellen autoa kuuluisi myydä "turvallisena".

Tuo sanalista on lyhykäinen. Siihen voi jokainen varmaan heittää pari sanaa lisää ihan lonkalta, from the hip, eikö totta?
.

2 kommenttia:

  1. Anonyymi9:58 ip.

    Heips Rita pitkästä aikaa! Joku sana tuli mieleen auton markkinointiin liittyen:

    BEAUTIFUL kaunis
    RED punainen
    ICEBOX INCLUDED hyytökaappi sisällytetty

    Tärkeintä autossa lienee tuo punaisuus. Jos autokaupassa on enemmän aikaa, värin lisäksi voi tutustua autoon lähemminkin...

    VastaaPoista
  2. Onpa hauska nähdä! Tuhlaajapojan paluu?

    Hmm... Minusta autossa on tärkeintä että se ei ole punainen :D

    VastaaPoista

Kiitos ihanista kommenteistanne. 🖤 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pyrin vastaamaan kaikkiin ja käymään vastavierailuilla. Iltaisin en ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.