Thursday, July 20, 2006

OSTOKSILLA

.

Jumppakuminauha. Vaikuttaa ihan tehokkaalta tämmöisen ei-niin-kovin skroden naisen kuntoiluun.

Käytiin urheilukaupassa ja kirja-alessa sekä ruokakaupassa. Joka paikassa ystävällinen palvelu. Ehkä siksi että olemme itse hyvällä tuulella ja ystävällisiä. En muista koska minulle olisi osunut "huono" myyjä. Nyt on kesä-apulaisia ja harjoittelijoita, joten palvelu ei välttämättä ole nopeaa, mutta ei minulla ole kiire, ja opettajana olen tottunut muutenkin mukautumaan toisen ihmisen vauhtiin. Yhtenä kesänä tavattiin ihan liikuttavan köpelö nuori mies rautakaupan myyjänä. Hänestä näkyi että ei ollut joutunut kotona tekemään koskaan mitään töitä. Jokaisessa ostamassamme tuotteessa hän hiukan töpeksi ja lähtiessämme huomasin että hän oli vielä sutannut poskensa kuulakärkikynällä. Hih. Kaipa oli lukumiehiä tai nörttejä.




Mielenkiintoista lukemistoa tarttui mukaan Kirjatorilta. (Vantaan Jumbo)

CLAES ANDERSSON: HULLUUDESTAMME JA HULLUUDESTANNE

EERO OJANEN: KOHTUUDESTA JA KOHTUUDETTOMUUDESTA

EERO OJANEN: RAKKAUDEN FILOSOFIA.

Kuvan voi klikata isommaksi.

Ei haittaa vaikka sataisi kun eka yhtäjaksoinen lomaviikkoni alkaa. Minulla on lukemista vaikka millä mitalla. Jee!
.

6 comments:

  1. Osuit asian ytimeen. Kun asiakas on iloinen ja ystävällinen, on myyjänkin helpompi olla iloinen ja palvelukin paranee. Minulta ainakaan ei hankala asiakas saa sitä parasta palvelua.

    Huonointa palvelua tänä kesänä minulta on saanut asiakas, joka aloitti keskustelun kanssani kysymällä: "Oletsä palvelija?". Olen siis myyjänä kenkäkaupassa...

    ReplyDelete
  2. Hei, sinä kun annat aina välillä noita ääntämysohjeita. Italian sana panini, onko ääntämys ihan normaaleja italian sääntöjä noudattava?

    ReplyDelete
  3. Mimesis,

    Usein on täsmälleen juuri niin että ihminen reagoi negatiivisuuteen negatiivisuudella. Hapan naama hapattaa omankin hymyn.

    Noita töksäyttelijöitä riittää. Yksi näkemys on että myyjän on silti säilytettävä oma asiallisuutensa, ja jätettävä heitot omaan arvoonsa. Jos ärsyyntyy kaikista huonoista vitseistä saa sitten joka päivä ärtyä.

    Oletko muuten nähnyt TV-sarjaa Pulmuset, jossa Al Bundy on kenkäkaupan myyjä?

    Haydee,

    Pa NII ni eli sämpylöitä, normaali ääntäminen paino toiseksi viimeisellä tavulla. Pienennysmuoto sanasta pane (PAA ne) eli leipä.

    ReplyDelete
  4. Aivan! Kiitos paljon varmennuksen saamisesta! Stammi bene!

    ReplyDelete
  5. Tuli Claessista mieleeni, että On kylmä, täällä palaa -runokirjaan tykästyin männä viikolla.

    Minä saan usein hyvää palvelua, myymäläetsivättömissä kaupoissa myyjät ovat heti auliisti palvelemassa. Paikoissa joissa on myymäläetsiviä he seurailevat minua, tulee oikein turvattu olo. Vähän samanlaista palvelua saan lentokentillä lähes poikkeuksetta tullimiehet varmistavat että olen pakannut kaikki tavarani itse ja vieläpä tarkistavat pakkaustekniikkani laadun.

    Mitähän tapahtuisi jos olisin oikein erikoisen näköinen, pääsisinkö edes ulos maasta?

    Olin aikoinani helpdeskissä vastailemassa ihmisten puheluihin ja moni soittaja aloitti heti vastattuani syyttelyn (lähes kaikissa tapauksissa vika oli penkin ja näppiksen välissä.), sen syyteryöpyn jälkeen olikin oikein pirun hyvä fiilis auttaa soittajaa ongelmissaan...

    ReplyDelete
  6. Haydee,

    Prego, prego! Varsågod.

    Johannes,

    Miltähän sinä oikein näytät... hmmm.... ?

    Eräs helpdesk-ystäväni sanoi että hänelle tuli kurja olo töissä kun valittavat ihmiset olivat niin pahalla tuulella. Samoin eräs toinen ystäväni joka ottaa vastaan valituksia myytyjen autojen vioista. Olen itse usein miettinyt miten lääkärit ja hammaslääkärit kestävät sen kuormituksen kun potilaat ovat kärsiviä ja hymyttömiä, mutta ehkä toimeen tarttuminen ja ihmisten auttaminen estää huonoa fiilistä syntymästä.

    ReplyDelete

Kiitos ihanista kommenteistanne. 🖤 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pyrin vastaamaan kaikkiin ja käymään vastavierailuilla. Iltaisin en ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.