Wednesday, August 02, 2006

KENEN SEURASSA VIIHDYTÄÄN?

.

Una ardilla en español. Uno scoiattolo in italiano. Kiharretaanko häntä? Terveisiä kampaajalta.

Luin kampaajalla tänään naistenlehteä. Kampaajallani Päivillä ja minulla riittää aina niin hurjasti puhuttavaa että en tälläkään kertaa pitkää aikaa lehteä pitänyt kädessäni, mutta nopealukuiselle tarttuu vähästäkin vilkuilusta pääntäytettä, ja loput täydennetään itse.

Lueskelin jalkapalloilijan lausuntoja siitä millaisia naisia hän arvostaa ja millaisia karttaa. Tämä sopii hyvin niihin keskusteluihin joita käyn IHANIEN NAISTEN kanssa aiheista sitoutumispelko, miksi joku on sinkku, pitääkö kaikkien pariutua, miten seurustelu onnistuu jne.

Naisen joka ei ole onnistunut miessuhteissa, kannattaa kuunnella miesnäkökulmaakin ja katsoa voiko sitä kautta oppia jotain. Lehtihaastattelun miehellä oli hyvin pitkälle mietittyjä näkemyksiä naisista. Mieleeni jäi että hän kammoksui teeskenteleviä naisia, jotka vetävät jotain roolia. Kaikenlaiset drama queenit ovat typerää katsottavaa. Muistaakseni hän sanoi että naiset esittävät koko ajan jotain, ja hänelle suhteessa on parasta kun löytää julkisivun takaa oikean rehellisen ihmisen. Jos nainen pettää hänen luottamuksensa suhde loppuu siihen. Hänelle ei ole tärkeää onko nainen ulospäin suuntautunut tai hiljainen, kunhan on rehellisesti oma itsensä.

En tiedä raportoinko ihan täsmällisesti, mutta tuota tuumiessani huomaan kyllä että noinhan se on ihmissuhteissa yleensäkin. Teennäisten ihmisten seura on epämiellyttävää, itseään esiin tuovat narsistiset esiintyjät luovat minussa halun poistua paikalta, makeilevien ihmisten vilpillisyys saa niskakarvat pystyyn. Valheellisuus ei vedä puoleensa. Temppuilu on typerää.

Kenen seurassa viihdytään? Kenellä on paljon ystäviä?

Aidolla ihmisellä joka välittää muista ja on positiivinen. Minä viihdyn ihmisen seurassa josta näkyy että hän viihtyy minun seurassani. Ei sillä ole kovastikaan väliä millainen hän on tai mitä tekee ammatikseen. Kunhan on oma itsensä ja hyväksyy muut ihmiset.

Mistä piirteistä pidät/kärsit muissa?

Tämä kysymys on jokaisen hyvä esittää itselleen aina silloin tällöin:

MILLAISTA SEURAA MINÄ OLEN MUILLE?
.

4 comments:

  1. Aitous, iloisuus ja mielenkiinto on minun mielestäni tärkeitä tekijöitä. Kukaan ei jaksa sellaiste henkilöä joka selvästi esittää olevansa jotain muuta kun on. Enpä myöskään kovin helposti hakeutuisi sellaisen ihmisen seuraan joka koko ajan murjottaa ja valittaa. Pidemmän päälle käy myös rasittavaksi jos joku ihminen koko ajan jauhaa itsestään ja elämästään ilman että keskustelukumppani(t) ei(vät) pääse sanomaan mitään omasta itsestään ja elämästään.

    ReplyDelete
  2. Haydee,

    Taidanpa allekirjoittaa kaikki nuo myös omalta osaltani.

    ReplyDelete
  3. Eikös eilen siinä Oprahissa puhuttu siitä, että ihmissuhteet onnistuvat vain, jos uskaltaa olla siinä avoin, aito, oma itsensä?

    Millaista seuraa minä olen?

    Yksi sana riittää: TYLSÄÄ.

    Ihan oikeasti. Minä joko:
    A) puhua pälpätä omista mielenkiinnon kohteista
    tai
    B) olen flegmaattinen ja vain kuuntelen mitä toinen puhuu, myötäilen ja yritän sinnitellä. Heittelen kommentteja ja kysymyksiä. Olen huomannut, että ihmiset pitävät siitä, jos toinen kyselee kiinnostuneen oloisena. Tosin, joskus joku puhelias pitääkin minulle 15 minuutin vastaussession, jonka aikana ehdin tuskastua ja miettiä, miksi kysyinkään.

    Minun siis pitäisi opetella olemaan kysymättä asioista, jos ne eivät oikeasti minua kiinnosta. Tosin, sitten vain kuuntelen hiljaa. Sekään ei ole kovin hauskaa siitä toisesta.

    En minä kaikille ole tylsää seuraa. Ne joilla on samat mielenkiinnon kohteet, pitävät minun kanssani keskustelemisesta. Minulla on pari sellaista ystävää tai tuttavaa. Se on oikeaa ideoiden räiskyntää. Mielipiteet, tiedot ja mielenkiintoiset ajatukset sinnahtelevat vauhdilla edestakaisin (sellaiset eivät varmaan uskokaan, jotka ovat nähneet vain minut flegmaattisen, kyllästyneen ja hiljaisen puoleni). Kännykkä on kuumana, janottaa ja aivot ovat ihan turrana tunninkin paahtamisen jälkeen. Silloin olo on taivaallinen. Mutta sellaista keskustelua ei tietenkään jaksa montaa tuntia yhteenmenoon.

    ReplyDelete
  4. Hello Hahmo,

    Oprah tietää mistä puhuu. Samoin hänen ystävänsä Dr Phil. Eilen juuri katsoin kauden viimeisen Dr Philin DVD:ltä, ja olen aloittanut katselle Oprahia, jota meiltä löytyy myös tallennettuna DVD:lle. Noita kahta kannattaa kuunnella ja lukea. Miehenikin katsoo nuo kaikki showt kanssani.

    Sanoisin että keskustelukumppanina kuulostat siinä mielessä ihantelliselta että asetut kuuntelemaan toista. Jos joskus pääsen kanssasi keskustelemaan, pidän kyllä huolen siitä että sinäkin puhut. Heh, olenhan opettaja. Puheenvuoroja kaikille! Jos yksi ihminen on koko ajan äänessä toisen seurassa, hänen pitäisi katsoa peiliin ja tajuta että ei se niin saa mennä.

    Olen lukenut blogiasi aika kauan. Meillä on runsain mitoin yhteisiä puheenaiheita. En voisi kokea sinua tylsäksi :)

    ReplyDelete

Ilahdun kommenteista ja pyrin vastaamaan kaikkiin.

Kello 16 - 17 jälkeen en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)