Sunday, April 13, 2008

TURBIN OLIKIN DURBIN!



It's raining so much that one cannot see through the windows properly. I'm going to stay indoors. There's plenty of housework to be done, as well as paperwork and suchlike.

Sataa niin että ikkunaruuduista ei kunnolla näe ulos. Tyydyn katselemaan tuota kuvaa jossa ilma oli poutainen ja jätän ulkoilun väliin. Kotitöitä riittää ja paperitöitäkin on. 

Eilen tuli reippailtua, koska ensin lähdin kävellen Malmille iranilaista ystävääni Elinaa vastaan
ja sitten sieltä kirmasin hakemaan häntä S-Marketin parkkipaikalta, minne hän oli päätynyt yritettyään ajaa meille Espoosta. Lähelle osui! Kyseinen market sijaitsee aika tarkalleen puolessa matkassa meiltä Malmille. 

Loistava suunnitelma tavata Malmilla minne hän varmaksi laski osaavansa, mutta siihen sekoittuivat ajo-ohjeet jotka olin hänelle meilitse antanut suoraan meille tuloa varten. Tulos oli eräänlainen keskiverto tai keskiarvo. Ei hassumpi, ja ensi kerralla reitti ja maisemat ovat jo tuttuja.

Aamupäivän olin tehnyt töitä. Tapasimme siinä puolenpäivän jälkeen. Teimme syötävää. Suunnitelma oli että hän opettaa minulle persiaa ja minä hänelle espanjaa. Pakko todeta että keittiöhommat veivät terää opiskelulta, mutta tapaamisen tarkoitus oli myös yhdessä hengailu, joten kaikki oli mukavaa, ja tokihan me paljon opimmekin. 

Hän lähti kotiin vasta vähän ennen kahdeksaa illalla. Aivan kuin kolme vuotta sitten kun olin hänet tavannut Malmilla missä hänen vanhempansa myivät itämaisessa herkkukaupassa (ARI). Meillä oli tapana istua lauantaisin ostarilla liikkeen ulkopuolella opettamassa toisillemme italiaa ja persiaa koko aukioloaika, kello 10 - 18.

Puoliso tuli eilen kotiin töistä joskus ennen kuutta ja teki meille voileipiä. Sandowich persiaksi:) Koko päivä oli kiva hauska khandedar simpático. Minulle selvisi monta asiaa persian ääntämisestä ja kieliopista. Sain oikaistuksi useita väärinkäsityksiä - kuten sen että kamera muka on persiaksi turbin - hah hah - se onkin durbin! Ainakin vuoden olen luullut sitä turbiiniksi. 

3 comments:

  1. Tiesitkös, jos nyt puhutaan samasta kaupasta, että S-Market puretaan ja tilalle rakennetaan uusi, puolet isompi kauppa...

    On meidän lähikauppa.

    ReplyDelete
  2. OLEMATON: Jotain huhuja olin kuullut, mutta sitä en tiennyt että vanha kokonaan puretaan pois. Olen tykännyt käydä siellä yhdistäen sen kävelylenkkiini, koska siellä on Honey crunch - omenoita joista mieheni tykkää, mutta niitäpä ei ole ollut nyt parina päivänä, joten purettakoon vaan :) K-kauppakin kelpaa. Eniten pidämme Jättijaosta.

    Sinä ja minä olemme melkein naapurit. Maailma on pieni. Heh,

    ReplyDelete
  3. Tiedot löysin Kaavoituskatsauksesta 2008, joka on vissiin jaettu teillekin...

    ReplyDelete

Ilahdun kommenteista ja pyrin vastaamaan kaikkiin.

Kello 16 - 17 jälkeen en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)