Tuesday, July 15, 2008

Kyllikki kyläilemässä



Puolelta päivin lähdin ystävääni Kyllikkiä vastaan kun hän tuli meille kyläilemään, mutta jouduin palaamaan Malmilta kotiin ilman häntä. Hän soitti ensin kännykkääni että oli myöhästynyt bussista ja ja kohta soitti että ei ollut saanut seuraavaa bussia pysähtymään. Huonoa karmaa yritti syyttää.

Minä olen aina etuajassa joten odottelusta tuli pitkä ja turhauttava. Hän joutui kuulemaan minun luentoni myöhästelijöistä vihdoin perille päästyään. Siinäpä oli opetusta yhdelle päivälle, mutta koska kyseessä on niin perinjuurin avoin ja positiivinen tyyppi, kaikki sujui mitä parhaassa hengessä. Se on oikea ystävä jota voi läksyttää ja joka ottaa opikseen.

Mieheni kokkasi meille suurenmoisen lounaan; varhaisperunoita, kirjolohta uunissa, broileripihvejä, viherpippurikastiketta. Sen ääressä oli kiva kälättää kuulumiset ja muut puheenaiheet. Keittiössä tuli kuuma ja siirryimme pihaan pälättämään. 

Huomioni kiintyi Kyllikin kenkiin... Niissä oli jotain niin tavattoman tuttua. Sitten välähti että minulla on kaapissa aivan samannäköiset Gaborit. Kuvassa etualalla olevat. 

Vierailu loppui ihan liian pian. Kyllikin kengät kopisivat jo neljän maissa bussipysäkille kun hän lähti iltatöihin. Tekstiviestiteltiin vielä edes sun takaisin kun ei haluttu erota. Täytyy järjestää seuraava tapaaminen pian.


2 comments:

  1. hopen värisiä ei mulla olekaan,
    vain kultaiset tennarit

    ReplyDelete
  2. Minulla on yhdet kultaiset sandaalit, mutta ei hopeaa :) Nuo kuvan kengät lienee pronssia (?)

    ReplyDelete

Ilahdun kommenteista ja pyrin vastaamaan kaikkiin.

Kello 16 - 17 jälkeen en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)