Translate

maanantaina, syyskuuta 22, 2025

Sateenkaaren värejä eteisessä ja hauska Pikku Nicolas



Kiehtovia valoilmiöitä.



Heijastuivat ikkunasta eteisen matollekin.


Tästä pinnalta kuvasin nuo ekat otokset. 
Vähän jännäsin tulevatko näkyviin, kun muistin
aikaisempia yrityksiäni ottaa kuvia hämähäkin seitistä.
Se nimittäin jäi näkymättömäksi.


Kiireisen aikataulun vuoksi söimme tänään valmiit salaatit ja Tapolan mustaamakkaraa. Viimeksi mainittu on parasta puolukan kanssa, hillon tai survoksen. 


Melkein hihkaisin kun näin kierrätyskeskuksessa DVD:n Le Petit Nicolas. Olen Pikku Nicolasiin tutustunut Jokken kirjanurkassa (Jokke on sivuseinälläni osastossa Kirjablogeja). 

Kotona hihkaisin kun kotelosta löytyi bonuksena kirjanen, joka sisältää hauskan kertomuksen pääsiäismunista 50-luvulta. Se taisi olla Pikku Nicolasin alku. Google kertoo enemmän jos kiinnostuitte.

 *****
Huomenna taas seikkailua Kampin metroasemalla. Mistä kohdasta putkahdan ulos tällä kertaa? Lisäjännitteenä se kun huomenna lukulaitteet eivät ole toiminnassa. Luin aamulla itseni pöhköksi liikennelaitoksen ohjeita miten toimitaan, miten ostetaan kertalippu ja pitääkö minun ostaa sellainen vaikka on arvoa kortilla. Tulin siihen tuloseen että ei tarvitse, mutta saatan erehtyä.

Kamppailua netissä myös kun en yrityksistä huolimatta osannut kommentoida wordpress-blogiin. Aikaisemmin siinä onnistuin. Uuvuttavaa, ja käden rasitusvammakin haittaa kirjoittaessa. 

LÄÄKÄRISSÄ

- Tohtori, minua sattuu kylkeen kun yskin.
- Älkää sitten yskikö. 200 euroa.

The doctor knocked on my chest and got a shock because someone answered. 

Laughter is the best medicine.

20 kommenttia:

  1. Anonyymi5:24 ip.

    Sateenkaaren värit / heojastukset ovat kauniita 💜

    VastaaPoista
  2. Valot ja varjot on kivaa.

    VastaaPoista
  3. Tuollaiset valojen/värien heijastukset ovat jänniä, sait hyvin esille vahvat värit. Doctor -vitsi on hauska.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmeen vahvoina tosiaan toteutuivat 💜
      Olen tuolle(kin) vitsille nauranut jo vuosikaudet 😀

      Poista
  4. Wordpress-blogiin kommentoiminen on konstikasta, mutta onnistuu, kun luo itselleen käyttäjätunnuksen (sähköposti) ja salasanan (joka pitää sitten muistaa) - konstikasta siis.
    Mielestäni sinun ei tarvitse ostaa kertalippua, jos omassa kortissasi on arvoa. Ainakin näin tulkitsin kuulutusta, jonka kuulin bussissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on monimutkaista ja eilen katkesi väsymykseeni ja siihen kun en muistanut luoneeni salasanaa. Uusilla voimilla uusi yritys kunhan ehdin. 🍏
      On sen pakko olla noin. Mistä muka saisin kertalipun ostetuksi kun menen bussipysäkille täällä peräkylillä? 🙂

      Poista
  5. Olen tosiaan pitänyt Pikku Nikestä. Sinulla upea löytö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ehkä olisi DVD:tä huomannut ellen olisi Nikkeen tutustunut sinun blogissasi. Upea löytö tosiaan 💙

      Poista
  6. Kuvassasi on minun lempivalmissalaattini ja mustamakkarakin kuuluu suosikkeihini.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä kivaa 💕 Tänään kun tulen kotiin minua odottaa jääkaapissa pötkö mustaamakkaraa ja muita ihania tähteitä 😀

      Poista
  7. Oih - sateenkaaret ne sopii minne vain... lattiamatoillekin taivaan lisäksi.
    Sulla oli niin syötäviä postauksia useampi.... kettukin maalattu (oliko se sähkökaappi?)
    ja reppu tosiaan sopii muidenkin kuin vain italialaisten kanssa kommunikointiin... se mahdollistaa fillaroidessakin molemmat kädet sarvikkoon, hih...
    Syysiloja ja nyt lyhtykoisosi on saanut todella jo syvän värin....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos sateenkaarivalot liikkuisivat olisi diskokin valmis 😀
      On sähkökaappi ja lähellä taidetaan maalata toistakin.
      Hyvä esimerkki sinulla repun hyödyllisyydestä!
      Syksy on niin ihanan värikästä ja raikasta aikaa 🧡❤️

      Poista
  8. Sateenkaarissa on aina jotain kiehtovaa. Tuuli ja sateet rauhoittuivat meilläpäin, joten on aika lähteä koirien kanssa lenkille. Hauskaa syyskuun päivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sateenkaarissa on taikavoimaa 🌈
      Kivaa lenkkiä ja syksyä🌻

      Poista
  9. Sateenkaaren värit on ihania. Sanonta että sen päässä on aarre. Yhden tutun taloon osui sateenkaaren pää voimakkaana. Sanoin miehelle kenen talo se on että sinulla asuu kumppanina ihana kallis aarre. Ei kestänyt kauaa kun erosivat ja kumppani sai lähteä ?
    Näitä valmiita salaatteja emme ole koskaan ostanut...pitäisiköhän kokeilla?
    Vitsi on mainio...vitsit on jäänyt ihmisiltä unholaan....ennen niitä kerrottiin usein.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on että todellisuus ja taru eivät useinkaan kohtaa. 🌈Jos jaksaa itse pilkkoa sanoisin että salaatista tulee tuoreemman oloinen mutta kyllä tuo vaivoja ja aikaa säästää eikä hirveästi maksakaan. Kokeile ihmeessä.
      Minulle on nyt tullut vitsailun halu

      Poista
  10. Värikimarasi ovat huikeita "Tulin siihen tuloseen että ei tarvitse, mutta saatan erehtyä." Juurikin noin, tuttu tunne. Porskutellaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Värivalot olivat ihastuttava yllätys eteisessä 🌈
      Kuule hyvin menivät matkani kumpaankin suuntaan, bussi - juna - metro, eikä maksanut mitään. Hienosti porskutettu 😀

      Poista

Kiitos ihanista kommenteistanne. ❤️🖤 ♥ ♥ ♥

Blogissa on moderointi. Julkaisen kommentit heti kun olen lukenut ne, mutta iltaisin en ole netissä. Poistun noin kello 16 ja palaan aamulla.
🌺🌸 💕🍎🍏💜 💚🧡🤎💛🙂 😀 😎 🤔