Tuesday, June 19, 2007

APOSTOLINKYYTIÄ JA PYÖRÄILYÄ

.

A beautiful strolling park near where I live. Viehättävä puiston tapainen kävelyalue tässä lähellä. Sieltä puuttuvat penkit. Siinäkö syy että myöskään roskia ei näy? Kukaan ei mene sinne olemaan. Ympäryksillä on omakotitaloja ja rivitaloja.

Tulin ihmeekseni nukkuneeksi 10 tuntia. Heräsin vasta kuudelta herätyskellon ääneen. Minulle ei jäänyt tavanomaista omaa blogiaikaa ja sen sellaista juurikaan. Yksityisoppilas tupsahti paikalle jo 7.30. Nytkään en ehdi pitkiä juttuja kirjailla. Olen lähdössä ystävääni Mirkkua tapaamaan. Minun pitäisi ostaa hänen kakkospyöränsä. Suunnitelman mukaan menen kävellen ja palaan fillarilla. Ainoa mikä arveluttaa on että osaanko ajaa vaihdepyörällä kun ei ole kokemusta, mutta miksi en osaisi? Seitsemän vaihdetta.

Meilailin sukulaispojan kanssa joka palasi eilen rippileiriltä Tampereen seudulla. Oli ollut hyvä kokemus. Ulkoilua, uusia kavereita, elämänoppia. Aika jännittävää sekin kun on kotoa poissa viikon, mutta todennäköisesti se on vaikeampaa äidille kuin rippilapselle itselleen. Ripille pääsy on ensi sunnuntaina. Pitääkin postittaa onnittelukortti samalla kun lähden Mirkulle apostolinkyydillä. Mistäs tuo sana tähän ilmestyi? Rippikoulusta raamattuun kai ajatukset siirtyivät. Minäkin olen rippikoulun käynyt vaikka olen myöhemmin kirkosta eronnut. Sen eroamisen vuoksi en 15 vuotta sitten kelvannut samaisen sukulaispojan kummiksi, vaikka äitinsä pyysi minua ja miestäni. Hyvä niin, emme olisi osannut olla osana hänen uskonnollista kasvatustaan mikä on kummeuden perusajatus. Tiedä sitten miten monessa perheessä sitä oikeasti toteutetaan. Omalta osaltani olen iloinen siitä että saan olla mukana tavallisen arkielämän "kasvatuksessa" eli vaikkapa vain meilin välityksellä sukulaispojan elämässä kieltenopettajatätinä. Vanha sanonta sanoo että yhtä lasta kasvattamaan tarvitaan koko kylä.

Nyt lähden kylille ja uutta kulkupeliäni hakemaan sekä Mirkun seurasta nauttimaan ja kuulumisia vaihtamaan. Tästä tulee aivan kuin lomapäivä. Ilmakin on todella upea. Nauttikaa tekin kesäpäivästä!
.

4 comments:

  1. Pyynto englannin kielen opettajalle. Voisitko kaantaa taman paivaisen postaukseni kommentteihin? Minulla on kesa- ja heinakuussa aina niin h...tinmoinen kiire toissa. Ja voithan tietysti laittaa sen suomenkielisen kaannoksen myos! Ei ole pakko, tietenkaan. Mutta se olisi kivaa.

    ReplyDelete
  2. Minä en omilta kummeiltani ole (onneksi) saanut rippustakaan kristillistä kasvatusta, mutta sitäkin enemmän kaikenlaista muuta elämänoppia ja oikeita asenteita ja hyviä eväitä. Ilman heitä en olisi sama ihminen.

    ReplyDelete
  3. HPY,

    Uh, olen ollut poissa koneen äärestä tämän päivän ja työt ovat sen verran kasaantuneet että en nyt pääse katsomaan tekstiäsi ... sitten kun ehdin on jo sen verran myöhäistä että siitä ei ole hyötyä.

    Sanoisin sulle että älä suotta näe niin isoa vaivaa että pyrit laatimaan käännöksen kaikesta! Se on hirveä työ ja bloggaamisesta menee ilo jos se muuttuu pakkopullaksi :) Olen aina kärsinyt käännöstyöstä niin että hiki alkaa tulla otsalle kun ajattelenkin.. Se on TYÖTÄ. Opetustyö on huvia :D

    Hei Brim

    Tosi kiva nähdä pitkästä aikaa, siis tarkoitan kommenttiboksissa. Olen kyllä blogiasi lukenut. Kummisi ovat hyviä ihmisiä. Onneksi sinulla on heidät! Ihan selvästi he tykkäävät sinusta :)

    ReplyDelete

Kiitos ihanista kommenteistanne. 🖤 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Pyrin vastaamaan kaikkiin ja käymään vastavierailuilla. Iltaisin en ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.