Saturday, June 20, 2009

Keskikesää



Hopeahärkki. Herkkä keskikesän ilmestys.

Tänään ollaan tehty keittiöhommia ja siivoiltu. Huomenna tulee pari perhettä persialaisia kyläilemään. Meksikolaiselta amigoltani Jorgelta tuli tekstiviesti Guadalajarasta, Espanjasta. "Hyvää juhannusta." Ilahduin.

We have been cleaning the house and cooking this and that in the kitchen. Two Persian families are coming for a visit tomorrow.

I just received a text message from my Mexican friend Jorge. He's on holiday in Spain and wanted to wish me a Happy Midsummer. It made me happy.

4 comments:

  1. Ihana ystàvà sulla espanjassa. Tuollaiset tervehdykset on just mukavampia. Noin yleinen viesti, mutta kun se tulee ihmiseltà joka omassa kulttuurissa/maassa ei tuota pàivàà juhlista niin tietàà hànen ajatelleen juuri sinua tuolla hetkellà. :D Mukavaa juhannuksen jatkoa :D

    ReplyDelete
  2. Kauniita ovat hopeahärkit , outoja minulle . Minun blogillani nuo aniliininpunaiset kukat ovat ailakkeja . Niissä on punainen laji olemassa , mutta meillä ei näy sitä . Olen ajatellut kokeilla noita kukkapenkkiin . Saattaisivat olla kauniita , kun noin kukoistavat ojanpientareella ja missä vain . Olen ajatellut kokeilla enemmänkin luonnonkukkia , ihan harkitusti ,sopisivat tänne meille . Pihamme on iso maalaispiha . Ruoho leikataan , mutta muuten se on hyvin luonnonläheinen .

    ReplyDelete
  3. Noita upeita hopeahärkkejä on naapurini takapiha tulvillaan. Taidanpa pyytää pistokkaita omaan penkkiini... ; )

    ReplyDelete
  4. - S - : Siinäpä se Jorgen viestin viehätys piileekin että hän on ottanut juhannuksen omakseen Suomessa pitkään asuttuaan. Tekee säväyksen joka juhannus :)

    KYLLIMARJAANA: No ailakki minulle tuli heti mieleen!!! Meillä on yhdessä pihamme kolkassa ailakkia, mutta paljon pienikukkaisempaa kuin ne sinun kuvaamasi yksilöt. Olen ihastunut suunnitelmaan pistää luonnokukkia pihaamme, ja jo aloittanut sen mm. valko-, sini- ja keltavuokoilla. Sitä paitsi sinne tulee aina itsestään lemmikkeja, siankärsämöitä sun muuta.

    Verna: Pienestä pistokkaasta minäkin olen tuon härkkikomeuden aloittanut. Otin ystävän puutarhasta. Nyt olen ajatellut pistää sitä omassa pihassa muuallekin. Helppo kasvi, pyydä ihmeessä naapurilta :)

    ReplyDelete

Kommentit ovat tervetulleita. Pyrin vastaamaan kaikkiin.

Julkaisen heti kun ehdin. Iltaisin en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)