Thursday, September 08, 2011

New immigrant children



What a relief to be able to change back to the old interface of Blogger. I felt extremely uncomfortable with the new system that was offered to us. Helpotus päästä vaihtamaan takaisin entiseen systeemiin Bloggerissa. Kaikki näkyy selkeämmin.

The book in the picture is an ABC book in Finnish for immigrant children.

Aloitin tällä viikolla taas vapaaehtoistyöni maahanmuuttajalasten tukena Pukinmäen peruskoulussa. Maanantaina olin apuna englannin tunnilla, eilen suomen tunnilla ja kulttuurin opetuksessa. Heidän opettajansa ja koulunkäyntiavustaja ovat venäläisiä. Oppilaita on 7. Ensi viikolla tulee pari lisää. Minä olen ainoa suomalainen koko porukassa.

12 comments:

  1. Charlotta2:46 pm

    Varmaan mukavaa olla taas maahanmuutajalasten tukena! Kivan näköinen kirja. Kielikin on elävää. Poika kysyy tytöltä "mitä sinulla päällä" eikä esimerkiksi "mitä sinulla on ylläsi".

    ReplyDelete
  2. Hah, sain kirjan eilen mutta enpäs ollut ehtinyt vielä huomata... Koululaiset ovat motivoituneita oppimaan puhekieltä ja onhan se järkevämpää muutenkin heille sitä opettaa.

    ReplyDelete
  3. Minàkin kàytin sità uutta intefacea ehkà minuutin...tàmà vanha vain on paljon selkeàmpi minunkin mielestà :D

    ReplyDelete
  4. Ciacy: On selkeämpi - siinä sai tihrustaa silmillä että näki. Vasta tänään huomasin että siitä pääsi takaisin vanhaan systeemiin :)

    ReplyDelete
  5. Minä taas tykkään siitä blogger-uudistuksesta.
    Me aloitettiin siis uudelleen vapaaehtoistyö samoihin aikoihin:) Minä eilen,,,Edelleen olen saman turkkilaisen tytön ohjaaja:)

    ReplyDelete
  6. Yaelian: Jospa uudistus näkyy sinun ruudullasi erilaisena. Toissakesänähän katselit minun koneeltani Bloggeria ja ihmettelit että mitenkäs se tämmöiseltä näyttää?

    Onnea ja iloa vapaaehtoistyöhön :) On se kivaa.

    ReplyDelete
  7. Onkohan suomalaiset jo kulutettu loppuun?

    ReplyDelete
  8. Rita,
    That's a cute book.
    I didn't like Blogger's new program either.
    Brad

    ReplyDelete
  9. Isopeikko: Ei takuulla. Sielläkin koulussa monta luokallista suomalaisia oppilaita :)

    ReplyDelete
  10. Brad: I think children's books are cute, that one also. Yes, the new program was a strain on the eyes. I prefer this version.

    ReplyDelete
  11. Minäkin olen helpottunut, kun pääsin takaisin vanhaan, joka on selvempi.

    ReplyDelete
  12. Selvempi on, mutta tulipahan kokeiltua.

    ReplyDelete

Kommentit ovat tervetulleita. Pyrin vastaamaan kaikkiin.

Julkaisen heti kun ehdin. Iltaisin en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)