Wednesday, November 27, 2013

Säde, Miina Supinen



Notkuvien kirjapinojeni kätköistä poimin käteeni tänään Säteen. Miksi juuri sen, jota en vielä ole edes aloittanut kun kesken olevaa lukemistoakin riittää? 

Yritän olla aloittamatta liian monta opusta vaikka tapani onkin lukea rinnakkain useaa teosta. Tämä nyt vain johtui siitä että osuin Yle Areenalle ohjelmaan Aamun kirja, jossa tutuiksi tulleet Nadja ja Seppo haastattelivat kirjailijaa. Joku aika sitten hoksasin että Aamun kirjat voi kuunnella verkosta. Astukaa tästä Miinaan. 

Kansi on mustavalkoinen, hiukan kultaa mukana, hillityn vähävärinen. Valitsin kuvaan kirjan viereen tuollaisen katolisen jouluseimen joka sopii väriteemaan ja uskonto - ateismi - teemaan. 

Mikä kirjassa kiinnostaa minua? 

Uskon että on osaavasti kirjoitettu. Kirjailija on ammattilainen, kolumnisti, omaperäinen ajattelija, älykäs. Aiheena uskonto, tai paremminkin ateismi. Isoja teemoja kuten kuolema. Arkeologiaa. Yksi päähenkilöistä on Aspergermies. (Olen Aspergernainen) 

AAA, ateismi, Asperger ja arkeologia.


Mikä ei vedä minua puoleensa? 

Härskiys ja ronskius, joista olen ennakkoon kuullut kirjan yhteydessä. Lisäksi minua vaivaa eräänlainen romaanikylläisyyden tunne. Ensisijaisesti lukisin välillä muuta kirjallisuutta ja sulattelisin kaikkia ahmimiani romaaneja sillä aikaa. Saa nähdä vetäiseekö Säde minut mukaansa. Beam me up, Scotty ! 


Lue lisää Adlibrisin sivulta, tästä.


Miina Supinen vaikuttaa ihmisenä mukavalta ja elämänläheiseltä. Olen päässyt pari kertaa kuuntelemaan hänen haastattelujaan. Tässä Ina Westman jututtaa häntä. (Aamiaistilaisuus 2013 Kirjamessujen yhteydessä.)




2 comments:

  1. Katsoin myös tuon aamukirja-ohjelman
    Kirja on kai hyvä, mutta en innostunut siihen. Pitää selailla ensin sitä.

    ReplyDelete
  2. Arleena: Tänään Aamun kirjassa on Rasputinin kirjoittaja. Tosi kiinnosta ohjelma kiinnostavista ihmisistä ja heidän tuotannostaan.

    Yritin muuten eilen kommentoida niihin upeisiin havupuukuviisi, mutta Blogger oikutteli eikä päästänyt minua läpi.

    ReplyDelete

Kommentit ovat tervetulleita. Pyrin vastaamaan kaikkiin.

Julkaisen heti kun ehdin. Iltaisin en tavallisesti ole paikalla, mutta aamulla sitten taas.

Sana on vapaa, hyvät blogikaverit :)